Tuesday, March 3, 2015

Pegang kejap dinding matlamat


Kalian sudah boleh beli menggunakan web ini ya.


Teks: Masayu Ahmad

Sejak hari pertama menulis dan sehingga kini inilah matlamat saya yang sebenar. Matlamat mahu menulis sehingga 100 naskah. 50 naskah bercetak dan 50 naskah ebook. Apabila melihat dan memandang air mata mahu mengalir. Segala usaha sejak hari pertama saya meletak jawatan. Saya tahu menulis adalah jiwa dan terapi. Apabila ia jiwa dan terapi walau keadaan bagaimana sekalipun saya akan teruskan dari kenyataan.

Rezeki hanya dari Allah

"Ibu pergilah cucuk duit, nanti keluar ikut mesin."

Itulah logik akal kanak-kanak. Tetapi logik akal kita adalah menaruh sepenuhnya kepada usaha dan tawakkal dan perlu disertakan doa yang bermatlamat.

Doa agar Allah memudahkan usaha, doa agar Allah memberikan rezeki dari mana-mana usaha yang diredhai.

Apa matlamat saya di sini?

Matlamatnya buatlah, usahalah apa sahaja bidang, jika kita tahu ia mampu menjana pendapatan. Ia adalah datang dari Allah, segala usaha kita ternyata sia-sia apabila kita memudahkan laranganya.

Alangkah bertuahnya kita di zaman ini, pelbagai inovasi dan kemudahan teknologi mampu memberi kita hasil.

Berusahalah isteri dan wanita sekalian, namun jangan dilupa keterbatasan kita sebagai wanita. Lakukan hal-hal yang dipandang baik sahaja dan ambil panduan dari quran dan sunnah.

Insya-ALlah






No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin