Friday, December 5, 2014

Memaksimakan pemasara percuma ;)

Teks: Masayu Ahmad

Selalunya saya, jika membeli saya akan seupayanya bertanya dahulu peniaga adakah boleh minta kurang. Maksudnya selagi ada ruang untuk tawar menawar maka perlulah belajar untuk urusniaga ini. Apabila peniaga dengan tegas mengatakan tidak ada, maksudnya ia tidak boleh ditawar dan itulah harganya.

Zero kos

Pernah dengar tak perkataan zero kos, kalau boleh tidak ada kos untuk memaksimakan promosi dan periklanan. Saya juga biasanya akan memaksimakan penggunaan ruang-ruang percuam yang boleh digunakan untuk mempromosi apa sahaja berkaitan bisnes.

Blog
Blog adalah salah satu cara untuk menjimatkan kos. Ia adalah percuma. Berapa lama saya ambil untuk mempromosi buku dan tulisan di ruang ini? Di situlah kalian melihat hari pertama saya menulis dan saya masih menulis hingga kini.

Binalah pembaca, kongsikan apa manfaat sebelum kita menjual. Bina kepercayaan sebelum ia bertukar dengan traksaksi perdagangan. Sehingga November 2014, kelas online Akademi Bekerja Di Rumah sudah pun menghampiri 1000 ahli yang mendaftar.

Iaitu ahli yang menyertai mana-mana kelas ABDR, secara automatik adalah ahli rasmi yang membina jaringan dan kumpulan sokongan. Terdapat dua logo utama pada blog mereka. Kalian boleh jejaki mereka. Apakah yang menyebabkan kepercayaan ini, sudah tentulah mereka mahu tahu dan mahu belajar. Selain membuat keputusan dan membayar untuk yuran kelas online dan offline.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin